.::CANSELİ FM & TURKFORUM MÜZİK & PAYLAŞIM::.

MÜZİK,FİLM,RESİM,ŞİİR,FLAŞ ANIMASYONLAR,MP3,EN YENİ TURKÇE ALBÜMLER,FM RADYO,ONLİNE SOHBET
 
canseli fm i dinlemek için tıklayınAnasayfaCANSELI FMCANSELİ PORTALGaleriSSSTakvimAramaKayıt OlGiriş yapcanseli fm i dinlemek için tıklayın

Paylaş | 
 

 Hep 30'lu Yaşlarda Kalmanın 30 Püf Noktası

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
♥.♥GülPerisi♥.♥
.::FORUM KURUCUSU::.
.::FORUM KURUCUSU::.
avatar

Mesaj Sayısı : 1872
Points : 3854
Kayıt tarihi : 27/10/10
Yaş : 37

MesajKonu: Hep 30'lu Yaşlarda Kalmanın 30 Püf Noktası   Cuma Şub. 18, 2011 4:33 am

Hep 30'lu yaşlarda kalmanın 30 püf noktası





40'lı, 50'li yaşlarda da 30'lardaki bedenine sahip olmayı kim istemez ki



Her yaşın ayrı
güzelliği olduğu kadar, her yaşın da ayrı beslenme
şekli vardır” diyen uzman diyetisyen Elvan Odabaşı Kanar hep 30’lu
yaşlarda kalmanın en doğal reçetesini hazırladı... Buna göre; Yaşına
göre beslenmeyi bilen kadın, zamana meydan okuyabilen bir bedene sahip
olur.
Kadın olmak; güzel olmak, hep genç kalmak, enerjiyi korumak,
dikkatleri çekmek... 30’lu yaşlara gelen her kadının zihninde bu
cümleler defalarca tekrarlanır; zamana karşı mücadele etmenin sırasıdır.
Ne de olsa 12-25 yaş arasında beden ışıltılı ve pürüzsüzdür. 30’lu
yaşlardan itibaren yaşlanma sinsice başlar. Cilt nem dengesini
kaybetmeye başlar, saç dökülmesi artar, tırnaklarda incelme ve kırılma görülür... Bu sürece en iyi müdahale, doğru beslenmeyle olur. Her yaşın ayrı güzelliği
olduğu kadar, her yaşın da ayrı beslenme şekli vardır! 30’larda
beslenmenin püf noktalarını bilirseniz, o yaşta kalırsınız... İşte 30
püf noktası:
1-
Su, doğanın hazırladığı en etkili gençlik iksiri.
Hücrelerinizin uzun ömürlü ve genç kalması için su tüketimine özen
gösterin. Kadınlar için 30’lu yaşlardaki ortalama su ihtiyacı 2
litredir.
2-
30’lu yaşlar cinselliğin keyifli geçebileceği özel dönemdir. Bu yaşlarda hormon kalitesini devam ettirmek gerekir. Bu yüzden hayatınızdan çinkoyu eksik etmeyin.
3-
Bu yaşlarınızı ilerde unutmamak için B12 vitaminine dikkat edin. Yorgunluk, halsizlik ve unutkanlık 30’undaki kadında çalışma temposunun yüksekliğine
yorulur, B12 eksikliği atlanır. Oysa 30’lu yaşlarda yavaş yavaş deforme
olan mide B12’nin emilimini eskisi kadar iyi. B12’den yana zengin
beslenseniz de vücudunuz bu vitaminden eskisi gibi faydalanamaz. Sonuç: Unutkanlık, halsizlik, yorgunluk, hatta depresyon. Müdahalesi basit: Kan değerlerinize baktırarak B12 takviyesi almak.
4-
Kalsiyuma ihtiyacınız var. Düzgün bir duruş, güçlü bir iskelet yapısı için. Bu hazineye sahip çıkmazsanız ilerleyen yaşlarda kısalırsınız, ki bu da kemik erimesi demektir. 30’lu yaşlarda sütten, yoğurttan, peynirden alacağınız kalsiyumun değerini bilin.
5-
Güçlü bağışıklılık için D vitamini şart. D vitamini deposunu dolu tutmanın tek yolu ise GÜNEŞ! 3 haftalık güneş tatili, doğanın en özel sağlık reçetesidir. Bu imkanınız yoksa, kan tahlili yaptırıp D vitamini takviyesi alabilirsiniz. Yağlı beslenin ama miktarına dikkat!
6-
Cilt elastikiyetini korumak için C ve E vitamini almalısınız. C vitaminini, meyve ve sebzelerden her mevsim rahatlıkla karşılarsınız. E vitamini
ise yağlı tohumlar ve bitkisel yağlarda bulunur. Evet, aynen öyle; bu
yaşlarda yağlı beslenmeli ama yağın miktarına dikkat etmelisiniz.
7-
Kilonuzu yönetmek için 2-2.5 saatlik aralarla
beslenin. Sık kilo değişimi bu yaşlarda bedenin ve cildin hızlı
yaşlanmasına neden olur. Yiyecekler üzerinde oluşturacağınız zaman
yönetimi, size miktarı yönetme alışkanlığını da kazandıracaktır.
8-
Dikkat! Karın çevresi, bu yaşlarda yağlanmaya başlar. Bu, insülin hormonunuzun fazla salgılandığı anlamına da gelebilir. Bu hormonu kontrol altına alamazsanız bel çevreniz daha da genişler, kilo vermek zorlaşabilir. Önce bir endokrin uzmanı, sonra da diyetisyenle görüşün.
9-
Antioksidan desteği için daha çok sebzemeyve
tüketin. Her mevsimin meyve ve sebzesinin rengi farklıdır, çünkü doğa
ihtiyaçlarımıza göre seçer bu renkleri. Tek yapacağınız bütün mevsim
renklerinden sebze-meyve almak ve gün içinde bu renkleri sırayla
tüketmek.
10-
Eklemlerinizdeki sıvıları korumak için Omega 3 alın. Çünkü Omega 3 sadece kalp sağlığı ve beynin yaşlanma sürecinin yavaşlaması değildir. Bir diğer faydası da eklem yerlerindeki sıvı miktarını korumaktır. 30’lu yaşlar da bunun için ideal. İlerleyen yaşlarda rahatça bacak bacak üstüne atmak, topuklularla rahat yürümek istiyorsanız Omega 3 şart.





Sayfa başına dön Aşağa gitmek
♥.♥GülPerisi♥.♥
.::FORUM KURUCUSU::.
.::FORUM KURUCUSU::.
avatar

Mesaj Sayısı : 1872
Points : 3854
Kayıt tarihi : 27/10/10
Yaş : 37

MesajKonu: Geri: Hep 30'lu Yaşlarda Kalmanın 30 Püf Noktası   Cuma Şub. 18, 2011 4:37 am

11- 30’lu yaşlarda aşk başkadır. Ama bu dönemde aşk
hem kalp hem akılla yaşanır. Partnerinizle çıkacağınız ilk akşam yemeği
için balık restoranını tercih edin. Balık sağlıklı, genç bir kalp ve
beyin için vazgeçilmezdir.
12-Cilt soluk gözüktüğünde “Senin kansızlık
problemin var” denir. Bu tepki göz ardı edilmemeli. Demek ki demir
eksikliği söz konusu. Bu eksiği kapatmak için kadınların kırmızı ete
ihtiyacı var. Özellikle adet dönemlerini yoğun geçiren kadınlar mutlaka
kan demir düzeyini kontrol ettirmeli. Haftada 2 öğün kırmızı et, demir
ihtiyacınızı karşılar.
13-Ruhunuzu doyuran gıdaları keşfedin. Belki bu
gıdaları keşfettiniz ve ofisinizdeki ilk çekmeceye koydunuz ama
tüketmemek için elinizden geleni yapıyorsunuz. Artık enerjinizi bu
inkara harcamaktan vazgeçin. Biliyoruz ki çekmecedeki aşkınızın ismi ÇİKOLATA ve bu kadar fırtınalı bir ilişki yaşamanıza gerek yok! Her günün belirli saatini ona ayırmanız hem sizi hem de onu mutlu edecek, ilişkiniz daha düzeyli olacak!
14-Gerçek mutluluk
sporda ama bu mutluluğu keşfetmek için en az 15 gün beraber
olmalısınız. Sonrasında, sporun yerini hiçbir şeyin tutamayacağını
göreceksiniz. Sadece hayatınızda ne kadar ve ne şekilde yer alması
gerektiğine karar verin ve en az 15 gün devamlılık sağlayın. Bu yaşlarda
pilates, yürüyüş, yüzme, yoga, tenis,
dansı tercih edebilirsiniz. Her gün saatlerce uğraşmayın ve sporu
sadece kilo vermek için tercih etmeyin. Sporu kaliteli yaşam, sağlıklı
kalp, sıkı vücut, güçlü ve enerjik metabolizma ve tabii ki mutluluk için
tercih edin.
Bir kadeh içkiye bir bardak su
15-Maden
suyu doğanın cildinize armağanı. Günde mutlaka 2 şişe tüketin. Maden
suyunu cilde de uygulayabilirsiniz. Doğal mineral kaynağı olduğu için
cildi hem içten hem dıştan besler.
16-Tarçının kokusu ve lezzeti, kadın ruhunun vazgeçilmez tatlı isteğini kontrol altına alıyor. Yarım çay kaşığı tarçın yeterli.
17-Günlerinizi planlayın. Günlük tutun, yediklerinizi
ve saatlerini not alın. Ardından, beslenme günlüğünüzü diyetisyenle
değerlendirin.
18-Fazla kilolardan 30’lu yaşlarınızda kurtulun. Hele de 12 kilonun üstünde fazlalığınız varsa bu yaşlarda kurtulmalısınız.
19-Alkol tüketim
sıklığını ve miktarını kontrol altına alın. Alkol, cildinizde, şişede
durduğu ışıltılı durmaz! Su kaybına yol açtığı için cildi biraz daha
yaşlandırır. Bu yüzden her kadehe bir bardak su için. 25 gram alkolün
üzerine çıkmayın. 25 g alkol 200 ml şarap, 50 ml viski, votka, rakı, 500 ml bira anlamına gelir. Haftada 2-3 gün alkol tüketimini aşmamanız gerekir.
20-Sigara
cildi, bedeni, organları, damarları, saçları, elleri ve dudakları
yaşlandırır. Bunu önlemenin tek yolu SİGARAYI BIRAKMAK. Sonra da her gün
C vitaminli besinler tüketmek.
Düşük kalorili diyet yaşlandırır, kırıştırır
21-Güzel ve pürüzsüz bacaklar için varise dikkat!
Kadın olmak ve varisli olmak, erkek olmak ve göbekli olmak kadar doğal
karşılanıyor artık. Oysa iki durum da müdahale gerektirir. Bu yaşlarda
varisin başlıca nedeni kilodur. Hareketsiz yaşam tarzı
veya topukluların üzerinde geçen hareketli bir yaşam tarzı da varise
yol açabilir. Ya da annenizden size kalan ve saklanmaması gereken bir
miras olabilir. Öncelikle kilodan kurtulun, sonra doktor müdahalesi
isteyin. Varis artık çok kolay tedavi edilen bir sağlık problemi. Yeter
ki doğru zaman seçilsin.
22-Ve selülit!
Bacak güzelliğine gölge düşüren bir sağlık problemi daha! Bacaklarınıza
düzenli masaj yapın. Bol posalı beslenin. Şekerden vazgeçmeyi deneyin.
Tuzu azaltırken suyu artırın. Ya da kilonuzu ideal aralıkta tutmaya
gayret gösterin.
23-Sakın düşük kalorili diyet uygulamayın. Çünkü bu
sizi yaşlandırır! Yağsız diyetler cildin çok çabuk yaşlanmasına neden
olur. En iyisi, zayıflama diyetlerini diyetisyen kontrolünde yapmak.





Sayfa başına dön Aşağa gitmek
♥.♥GülPerisi♥.♥
.::FORUM KURUCUSU::.
.::FORUM KURUCUSU::.
avatar

Mesaj Sayısı : 1872
Points : 3854
Kayıt tarihi : 27/10/10
Yaş : 37

MesajKonu: Geri: Hep 30'lu Yaşlarda Kalmanın 30 Püf Noktası   Cuma Şub. 18, 2011 4:38 am

24-Sağlık için küçük sinyallerle doludur 30’lar. Sağlık sorunları ile ilgili olarak aile
ağacınızı iyi öğrenin ve uzman doktor eşliğinde riskleri belirleyin. Bu
yaşlarda alınacak önlemler bu hastalıkları hayatınıza sokmamak adına
önemlidir.
25-30’lu yaşlar doğurganlık demek. Dünyaya bir canlı getirme hissini hem bedeninizde hem ruhunuzda hissedersiniz. Bu eşsiz sürece hazırlık için gerekli sağlık muayenelerinden geçmiş olmalısınız. Hayatınızda her döneminde mutlaka kadın sağlığında uzman bir doktorunuz bulunsun.
Sihirli meyveler sağlığın hizmetinde
26-Bu yaşların uykusu, güzellik uykusu gibidir. Uyku
düzeninize dikkat edin, güne dinlenmiş bir yüzle başlamak için 7-8 saat
uyumaya özen gösterin. Yatış-kalkışın aynı saatte olması vücudunuzu
daha da keyiflendirir.
27-Kadınların sihirli meyveleri; çilek, kiraz, kırmızı
üzüm, nar, yaban mersini, kuşburnu, mürdüm eriğidir. Bu meyvelerin,
damar ve hücre kaliteniz üzerindeki etkisi ile yıllara meydan okuyabilirsiniz.
28-30’unda uyanmak zordur, yataktan kalkmak zordur, gülümsemek zordur, işe gitmek ve günü yaşamak zordur. Bu zorlukların altında folik asit, demir, B12, D vitamini, çinko eksikliği olabilir. Vitamin ve mineral değerlerinizi önemseyin, takip edin.
29-Düzenli çalışan sindirim sistemi keyifli hayat, hızlı çalışan bir metabolizma da kaliteli vitaminmineral depoları demektir. Sindirim sisteminize iyi bakın, bunun için posayı ihmal etmeyin. Posa için de sebze ve meyveyi bolca tüketin.
30-30’lu yaşların çay keyfi bambaşka olur. İşte ruhunuza ve bedeninize
hitap edenleri; yeşil çay, kuşburnu, rezene, ıhlamur, mate, rooibos
çayı, ekinezya, beyaz çay. Günde 5 fincana kadar çeşitlendirerek bunları
tüketin. Sindirim sisteminden dolaşım sistemine, iştah kontrolünden
cilt kalitesine kadar fayda sağlayan bu çaylar doğanın kadına armağanı.
(05.02.2011 tarihli Cumartesi Postası'ndan alınmıştır.)





Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Hep 30'lu Yaşlarda Kalmanın 30 Püf Noktası
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
.::CANSELİ FM & TURKFORUM MÜZİK & PAYLAŞIM::. :: ..::Canseli Saglik Kösesi ::.. :: Kadinca-
Buraya geçin: